Praca jako event planner to sporych rozmiarów wyzwanie. Osoba, która się go podejmie, musi bowiem sprostać różnorodnym oczekiwaniom klientów, realizując ich marzenia o idealnej uroczystości czy imprezie. Troska o każdy detal, konieczność przeprowadzania działań w ściśle określonym czasie i warunkach wymagają z kolei odpowiednich cech charakteru i nieustannego rozwoju zawodowego. Jak temu sprostać? Sprawdź, czym zajmuje się event planner i poznaj specyfikę jego zawodu!
Czym zawodowo zajmuje się event planner?
Osoba, wykonująca zawód event plannera, będzie odpowiedzialna za planowanie zleconych wydarzeń, ich przebieg, ale również i koordynację tak, by odbywały się one zgodnie z planem. Takie wyzwania mogą przyjmować różną formę. Z pomocy event plannera możesz skorzystać np. wówczas, gdy interesuje Cię organizacja urodzin w Trójmieście, o czym więcej dowiesz się ze strony www.therings.pl/urodziny/, gdzie znajdziesz interesującą ofertę w tym zakresie. Z usług profesjonalisty coraz częściej korzystają również pary młode, chcące skupić się na celebracji jednego z najważniejszych dni w życiu, bez troski o praktyczną stronę organizacji imprezy. Efekt takiej współpracy z reguły zaskakuje niejednego sceptyka. Dzięki event plannerowi wydarzenie nabiera bowiem niepowtarzalnego wymiaru, stając się niezapomnianym przeżyciem dla jego uczestników.
Jakie wydarzenia może zorganizować profesjonalny event planner?
Jak już zostało wspomniane, event planner może pomóc w organizacji uroczystości ślubnej, imprezy weselnej czy nieszablonowych urodzin. To jednak jeszcze nie wszystko. Odwiedzając stronę The Rings Event Planners, należącą do cenionych w branży profesjonalistów, zobaczysz bowiem jak szeroki zakres wsparcia mogą oni zaoferować swoim klientom. Tym samym z pomocą event plannera zorganizujesz np.:
- wieczór panieński w stylu boho,
- grecki piknik na plaży,
- zaręczyny na jachcie,
- romantyczny rejs w stronę zachodzącego słońca.
A to tylko niewielka część możliwości, jakie otwierają się przed osobami, które zdecydują się zaufać wiedzy i doświadczeniu specjalistów od spełniania marzeń o wyjątkowych imprezach i niepowtarzalnych wydarzeniach.
Jakie umiejętności powinien posiadać event planner?
Praca przy organizacji tego rodzaju wydarzeń wymaga jednak odpowiednich umiejętności i cech charakteru. Na ich liście nie może zabraknąć m.in.:
- empatii, pozwalającej zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów,
- umiejętności słuchania,
- kreatywności i pomysłowości,
- umiejętności zarządzania budżetem,
- zdolności do pracy pod dużą presją czasu.
Dobry event planner to osoba niezwykle zorganizowana, potrafiąca działać według ściśle określonego schematu. Niezwykle istotną cechą w tym kontekście będzie jednak również umiejętność szybkiego reagowania na ewentualne komplikacje i radzenia sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami. Osoba, pracująca na takim stanowisku, powinna więc cechować się także sporą odpornością na stres, który nie może dezorganizować jej działania, wpływając tym samym na przebieg wydarzenia.
Jak zostać event plannerem?
Aby zostać event plannerem, nie trzeba kończyć studiów czy też szkół zawodowych o konkretnym profilu. Nie oznacza to jednak, że osoby, pracujące w zawodzie, nie muszą posiadać stosownej wiedzy. Wprost przeciwnie! Nabywana jest ona bowiem na licznych szkoleniach i kursach, dzięki którym specjaliści mogą nadążyć za nowościami i poznać kreatywne rozwiązania, które sprawdzają się w trakcie organizacji imprez o różnym charakterze. To z kolei pozwala na nieustanny rozwój zawodowy, niezwykle istotny z punktu widzenia event plannera. Stałe poszerzanie umiejętności i rozwój kompetencji to bowiem klucz do sukcesu w branży, w której konkurencja rośnie w błyskawicznym tempie. Nic w tym dziwnego, bowiem coraz więcej osób zauważa korzyści, płynące ze współpracy z profesjonalistami, decydując się na jej rozpoczęcie w celu organizacji imprezy marzeń.